مداخلات مبتنی بر تاب آوری برای دانش آموزان آسیب دیده از تروما: یک سازمان آگاه از تروما، مانند یک مدرسه یا مرکز خدمات بهداشتی، سازمانی است که “تأثیر گسترده تروما” و مسیرهای بالقوه برای بهبودی را درک می کند.
علائم و نشانه های تروما را در مراجعین، خانواده ها، کارکنان و سایر افراد درگیر با سیستم تشخیص می دهد. با ادغام کامل دانش درباره تروما در سیاست ها، رویه ها و شیوه ها پاسخ می دهد. و به دنبال مقاومت فعالانه در برابر آسیبهای روحی مجدد است. تمرینات آگاه از تروما در مدارس رشد کرده است و مدارس به طور فزاینده ای برنامه های آموزشی را برای معلمان و سیاست های مدرسه اجرا می کنند تا به معلمان کمک کنند تا از تأثیرات تروما بر دانش آموزان آگاه شوند.
برنامه ها و سیاست های آگاه از تروما برای حمایت از معلمانی که وظیفه حمایت از نیازهای پیچیده دانش آموزان و خانواده های آسیب دیده از تروما را بر عهده دارند، مهم هستند.
تحقیقات در مورد تأثیر تمرین آگاهانه از تروما بر سلامت روانی و یادگیری دانش آموزان محدود است. با این حال، بررسیهای اخیر ادبیات، فواید تمرین آگاهانه از تروما در محیطهای آموزشی را در کاهش سطح افسردگی، اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه دانشآموز نشان داده است.
شواهد همچنین در مورد تأثیر تمرین آگاهانه از تروما بر یادگیری دانش آموزان، مشارکت مدرسه و پیشرفت تحصیلی در حال افزایش است.
این موضوع مهم است زیرا ادبیات روشن است که قرار گرفتن در معرض رویدادهای بالقوه آسیب زا می تواند عملکرد تحصیلی دانش آموزان، نمرات بهره هوش (IQ)، عملکرد اجرایی، مشارکت مدرسه و اتمام مدرسه، و میزان بالاتر تعلیق و محرومیت از مدرسه را کاهش دهد.