آموزش مهارت های کوچینگ و تاب آوری مدیران

در این مطلب به مزایای ارائه آموزش مهارت های کوچینگ برای مدیران جهت پاسخگویی به انتظارات جدید در سازمان های مُدرن می پردازیم.

آموزش مهارت های کوچینگ و تاب آوری مدیران

مزایای آموزش مهارت های کوچینگ برای مدیران

آموزش مهارت های کوچینگ و تاب آوری مدیران

آموزش مهارت های کوچینگ و تاب آوری مدیران: با تغییرات سریع و مخرب که در حال حاضر یکی از ویژگی های مشترک سازمان های مُدرن است، شرکت ها متوجه شده اند که برای بقا در این محیط، استعدادهای کارکنان در همه سطوح باید پرورش و مهار شود.

روزهایی که انتظار می رود مدیران همه پاسخ ها را داشته باشند، گذشته است. به همین ترتیب، رهبری انواع فرماندهی و کنترل دیگر به محیط های کاری امروزی خدمت نمی کند. در عوض، رهبران و مدیران ملزم به مشارکت دادن تیم‌ها و حمایت فعالانه از کارکنان برای رشد و عملکرد هستند. در این مطلب به مزایای ارائه آموزش مهارت های کوچینگ برای مدیران جهت پاسخگویی به این انتظارات جدید می پردازیم.

از بین بردن شکاف مهارتی

در گزارش معیار صنعت HR در سال ۲۰۲۲ که توسط شرکت نرم افزاری ELMO منتشر شد، فقدان آموزش رهبری یکی از موانع اصلی مدیریت عملکرد موثر شناخته شد. این مطالعه خاطرنشان کرد که افرادی که در پست‌های ارشد هستند اغلب «به دلیل برتری فنی در نقش‌های مدیریتی افراد ارتقا یافته‌اند، اما ابزار یا پشتیبانی لازم برای انجام چنین نقشی به آنها داده نمی‌شود.

تفاوت های ظریف مدیریت افراد، اغلب به عنوان زمینه هایی که نیاز به توسعه مهارت دارند نادیده گرفته می شوند.

برای تقویت این مهارت ها، بسیاری از رویکرد مربیگری برای رهبری حمایت می کنند. در اینجا، به مدیران آموزش داده می شود که به جای دستور دادن و قضاوت کردن، حل مسئله را تسهیل کرده و پیشرفت کارمندان را با پرسیدن سؤالات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی تشویق کنند.

با یک مطالعه گالوپ نشان داد که از هر ۱۰ مدیر تنها دو نفر به طور غریزی می دانند که چگونه کارمندان را مربیگری کنند، سازمان ها اکنون به دنبال مربیگری کارشناسان هستند تا مدیران خود را مهارت دهند.

آموزش مهارت های کوچینگ و تاب آوری مدیران

آموزش مهارت های کوچینگ و تاب آوری مدیران

مزایای مهارت های کوچینگ برای مدیران چیست؟

کوچینگ در محل کار طیف وسیعی از مزایای را برای کارکنان و سازمان ها فراهم می کند. علاوه بر این، به گفته Deloitte، مربیگری کارکنان در محل کار برای تجهیز سازمان شما جهت انطباق با ماهیت متغیر کار بسیار مهم است.

مدیرانی که در مهارت‌های مربیگری آموزش دیده‌اند، می‌توانند پشتیبانی لازم را برای کارمندان شما فراهم کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

آنها تیم‌های سازنده‌تر، کارآمدتر و مستقل‌تری را رشد خواهند داد و فرهنگ و محیطی را ایجاد می‌کنند که به همه اجازه می‌دهد شکوفا شوند.

افزایش انگیزه و تعهد

هنگامی که مربیگری به طور موثر اجرا شود، منجر به انگیزه درونی بیشتر در بین کارکنان می گردد. افزایش انگیزه و علاقه به کار با کنجکاوی و نوآوری بهبود یافته همراه است و الهام بخش افراد خودخواه برای آزمایش ایده ها و اکتشافات جدید است. به گفته مک کینزی، زمانی که کارکنان انگیزه درونی بیشتری پیدا کنند، ۳۲ درصد متعهدتر و ۴۶ درصد از شغل خود راضی تر می شوند.

تعامل کارکنان بهبود یافته است

با ورود نسل های جوان به نیروی کار، انتظارات رهبران و سازمان ها در حال تغییر است. به عنوان مثال، مرکز سینتیک نسلی دریافت که ۶۰ درصد از کارمندان Gen Z مایلند در طول هفته به طور مکرر با مدیران خود ملاقات کنند و ۴۰ درصد خواهان تعاملات روزانه هستند.

کارمندانی که مربیگری را از رهبران خود دریافت می کنند، ۵.۶ درصد بیشتر از همکارانی که مربیگری را کنار می گذارند، درگیر هستند.

تحقیقات Fuel50 و Quantum Workplace نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از کارمندان بسیار بی‌تفاوت، مربیگری کافی را از مدیر خط خود دریافت نمی‌کنند.

رسانه تاب آوری پرتال جامع علوم روانشناختی و تاب آوری ایران

رسانه تاب آوری پرتال جامع علوم روانشناختی و تاب آوری ایران با برخورداری از تجربه بیش از یک دهه مدیریت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان به همت دکتر جواد طلسچی یکتا در سال ۱۴۰۲ تأسیس شد و با قدرت هر چه تمام فعالیت خود را آغاز کرد.

رسانه تاب آوری پرتال جامع علوم روانشناختی و تاب آوری ایران

رسانه تاب آوری ایران اولین پرتال تخصصی تاب آوری کشور
رسانه مددکاری اجتماعی | خانه تاب آوری ایرانیان

رسانه تاب آوری ایران با برخورداری از تجربه بیش از یک دهه مدیریت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان به همت دکتر جواد طلسچی یکتا در سال ۱۴۰۲ تأسیس شد و با قدرت هر چه تمام فعالیت خود را آغاز کرد.

ایجاد زیرساخت های لازم در رسانه تاب آوری ایران از سال ۱۴۰۰ با دقت و ریزبینی خاصی توأم با نیازسنجی های انجام یافته از سوی تیم تحقیق یکی از دیجیتال مارکت های معتبر کشور فعالیتهای خود را ادامه داد و فرایند تحقیق کلمات کلیدی در این رسانه با دقت هر چه تمام به همت تیم تخصصی مجموعه رسانه های ایرانیان محقق گردید.

با توجه به مجهز بودنِ رسانه تاب آوری ایران به جدیدترین نرم افزارهای جستجوگرهای هوشمند، در ابتدای امر بیش از ۱۰۰۰ مطلب مهم زیربنایی تحت عناوین و محتوای موضوعی تاب آوری روانشناختی و اجتماعی از وبسایتها و پایگاههای معتبر و مختلف ایران در این رسانه انتشار یافتند.

در ادامه به مدت قریب به یکسال صرفاً تحلیل و ارزیابی سئوی این پایگاه اینترنتی و تصحیح و ویرایش تخصصی بیش از ۱۰۰۰ مطلب اضافه شده به این وبسایت صورت پذیرفت و به موازات تمامی این اقدامات، تیم پژوهشی رسانه تاب آوری ایران (که متشکل از بزرگترین اساتید حوزه علوم اجتماعی و روانشناسی ایران می باشند و بر اساس فراخوان های صورت گرفته در گروههای بسته تحت مدیریت رسانه ایرانیان شناسایی و دعوت به همکاری شدند) تشکیل شد.

قابل به ذکر است تا این لحظه تعداد ۱۳ کار پژوهشی مبتنی بر فعالیتها و اقدامات تیم پژوهشی رسانه تاب آوری اجتماعی ایران انجام یافته و به اتمام رسیده است که انشاالله به تناوب در کنفرانس ها و کنگره های تخصصی علوم اجتماعی و روانشناختی به نام رسانه تاب آوری ایران طرح خواهند گردید.

رسانه تاب آوری ایران، اولین رسانه تخصصی تاب آوری کشور و به عنوان اولین پرتال تخصصی تاب آوری ایران فعالیت های خود را دنبال خواهد نمود تا انشاالله با همراهی محققین و پژوهشگران در جهت بومی سازی مؤلفه های اساسی تاب آوری و علی الخصوص طراحی و اجرای پروژه های ملّی تاب آوری اجتماعی گام های مهم و عملیاتی برخواهد داشت.

بنیانگذار رسانه های تاب آوری ایران دکتر جواد طلسچی یکتا
رسانه تاب آوری پرتال جامع علوم روانشناختی و تاب آوری ایران

با تاریخچه تاب آوری ایران چه کنیم؟!

با تاریخچه تاب آوری ایران چه کنیم؟!

تاریخچه تاب آوری ایران از منظر مؤسس رسانه تاب آوری ایران

با تاریخچه تاب آوری ایران چه کنیم؟ ویدئوی کوتاه در تشریح «تاریخچه تاب آوری ایران» که به همت دکتر جواد طلسچی یکتا مدیر و موسس پایگاه خبری مددکارنیوز و موسس رسانه تاب آوری اجتماعی ایران تهیه شده است منتشر می گردد.

با تاریخچه تاب آوری ایران چه کنیم؟!

تاریخچه تاب آوری ایران از منظر مؤسس رسانه تاب آوری ایران

تاب آوری رسانه ای و ارزیابی رفتار رقیب رسانه ای

ویدئوی کوتاه درباره چگونگی ارزیابی رفتار رقیب رسانه ای و برآیندگیری از تحرکات آنها به همت دکتر جواد طلسچی یکتا «مدیر و موسس اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران»


مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری ایران

تاب آوری رسانه ای و ارزیابی رفتار رقیب رسانه ای

کاری از کارگروه چندرسانه ای در رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

این ویدئوی آموزشی در کانال رسمی پایگاه خبری مددکارنیوز در آپارات انتشار یافته است.

  • خانه تاب آوری ایرانیان iraniansocialworkers.ir
  • پایگاه خبری مددکارنیوز madadkarnews.ir
  • رسانه تاب آوری talisweb.ir

 

ایجاد تاب آوری چگونه است؟

ایجاد تاب آوری چگونه است؟ تاب‌آوری یک واکنش طبیعی به موقعیت‌های استرس‌زا است و مهارت‌هایی که برای کنار آمدن و رشد در سختی‌ها داریم را می‌توان توسعه داد.

ایجاد تاب آوری چگونه است؟

راهبردهایی ساده جهت ایجاد تاب آوری در معلمان و دانش آموزان
عصمت حیدری، روانشناس اجتماعی و مترجم 

تاب‌آوری یک واکنش طبیعی به موقعیت‌های استرس‌زا است و مهارت‌هایی که برای کنار آمدن و رشد در سختی‌ها داریم را می‌توان توسعه داد.

برای کشف ابزارها و اطلاعات برای ایجاد تاب آوری در معلمان و دانش‌آموزان، توسعه دانش و مهارت خود، و ایجاد تجربیات و محیط‌هایی که این ظرفیت اساسی را ایجاد می‌کند، مطالب ما را دنبال نمایید.

معلمان با استرس‌های مرتبط با بهزیستی روان‌شناختی خود در محل کار، از جمله امنیت شغلی، منابع موجود در کلاس و مدرسه، اندازه کلاس و نیازهای دانش‌آموزان، و حمایت همسالان و مدیران خود مواجه می‌شوند.ایجاد تاب آوری چگونه است؟

دانش‌آموزان با استرس‌های مرتبط با چالش‌های خانه و زندگی (در دنیایی که رسانه‌های اجتماعی بر آن غلبه کرده‌اند) خواسته‌های مدارس و توانایی خودشان برای مقابله با آن‌ها مواجه هستند.

ایجاد تاب آوری چگونه است؟

در مورد تاب آوری چه چیزهایی باید بدانیم؟

تاب آوری را می توان توسعه داد، و بهترین شواهدی که ما داریم نشان می دهد که یکی از بهترین ابزارها در رشد و توسعه تاب آوری کودکان، حضور یک بزرگسال دلسوز و دغدغه مند است. کسی که هر روز آنجاست، خوش آمد می گوید، گوش می دهد و متوجه می شود. ارائه چالش ها و فرصت هایی برای رشد، توسعه، تجربه شکست و موفقیت در محیطی پایدار، ایمن و مطمئن. خیلی شبیه معلم، کلاس درس و مدرسه است.ایجاد تاب آوری چگونه است؟

چگونه می توانیم تاب آوری را در دانش آموزان و خودمان ایجاد کنیم؟

با «چرا؟» شروع کنید و پایت را از روی گاز برندار.»


منبع و مشروح مقاله در پایگاه خبری مددکارنیوز