تاب آوری در خانواده های مهاجر و پناهنده

تاب آوری در خانواده های مهاجر و پناهنده

Resilience in Immigrant and Refugee Families

تاب آوری در خانواده های مهاجر و پناهنده: پارادوکس مهاجر در سال های اخیر برجسته شده است زیرا محققان به طور فزاینده ای به تاب آوری مهاجران در مواجهه با چالش ها و ناملایمات اشاره کرده اند (هرناندز، دنتون، مکارتنی و بلانچارد، ۲۰۱۲).

تاب آوری به فرآیند یا نتایج توسعه مثبت در زمینه شرایط نامطلوب اشاره دارد (لوتار و سیکتی، ۲۰۰۰؛ ماستن، برت، و کوتسورث، ۲۰۰۶).

در خانواده ها، والش (۲۰۰۶) تاب آوری را به عنوان ظرفیتی برای رشد و بازگشت از تجربیات چالش برانگیز، ایجاد قدرت و منابع می بیند.

بر اساس این دیدگاه، عناصر اساسی فرآیند تاب آوری، معنا بخشیدن به ناملایمات و روابط حمایتی است.

تاب آوری در خانواده های مهاجر و پناهنده
تاب آوری در خانواده های مهاجر و پناهنده

چالش‌هایی که مهاجران و پناهندگان با آن ها مواجه هستند بسیار است، از جمله تنهایی و انزوا در یک کشور جدید (کمپبل، ۲۰۰۸؛ نارچال، ۲۰۱۲)، چالش‌های اقتصادی (فولینی، ۲۰۱۲؛ پارا-کاردونا، کوردووا، هولتروپ، ویلارول، و ویلینگ، ۲۰۰۶) و فرصت های آموزشی ضعیف (Crosnoe, 2012). تاب آوری در خانواده های مهاجر و پناهنده

پناهندگان اغلب با چالش‌های بیشتری در مواجهه با رویدادهای آسیب‌زا مواجه می‌شوند که منجر به فرار آنها از کشورهای خود به همراه عوامل استرس‌زای جابجایی و اسکان مجدد شدند (شانون، ویلینگ، سیملینک و بچر، ۲۰۱۴؛ وین و همکاران، ۲۰۰۴).

با این حال، یک چارچوب تاب‌آوری نیازمند در نظر گرفتنِ نقاط قوت و عوامل محافظتی است که به خانواده‌های مهاجر اجازه می‌دهد بر ناملایمات غلبه کنند.

پارادوکس مهاجر به عنوان تمایل مهاجران نسل اول و دوم برای عملکرد بهتر در بسیاری از زمینه ها نسبت به افراد متولد ایالات متحده تعریف می شود (هرناندز و همکاران، ۲۰۱۲). این روند در سلامت جسمانی، سلامت روانی و آموزش مشاهده شده است.

فولیگنی (۲۰۱۲) دو ملاحظه را تشریح می‌کند که توانایی‌های مهاجران را برای شکوفاییِ در گذار به فرهنگ و خانه جدید افزایش می‌دهد و سپس ملاحظه سومی را تشریح می‌کند که می‌تواند موانعی ایجاد کند.

اول، خانواده های مهاجر تمایل زیادی به داشتن انگیزه بالا دارند و برای کار و تحصیل ارزش قائل هستند. دوم، فرزندان مهاجران با پیوند خانوادگی و تعهد محافظت می شوند.

Resilience in Immigrant and Refugee Families
Resilience in Immigrant and Refugee Families

در نهایت، علی رغم آرزوهای بالای تحصیلی، خانواده های مهاجر دسترسی متفاوتی به منابع و فرصت های مورد نیاز برای دستیابی به موفقیت دارند. Resilience in Immigrant and Refugee Families 

این بررسی تحقیقاتی را در مورد نقاط قوت و تاب آوری خانواده‌های مهاجر در ایالات متحده در هر یک از این سه حوزه بررسی می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد